SEA Workshop Voor Beginners

Search Engine Advertising (SEA), het adverteren in de zoekresultaten van online zoekmachines zoals Google (ook wel Pay-Per-Click of PPC genoemd), is een van de meest efficiënte en effectieve manieren om je online vindbaarheid te verhogen. Je doelgroep kan binnen een hele korte tijd, vaak al tijdens de workshop, je website vinden.

Wil jij van beginner naar pro in een korte tijd? Dat kan, want tijdens de 2-daagse workshop zetten we samen een Google Adwords account op die zal staan als een huis. In deze besloten workshop voor jou en evt. tot 3 collega’s leer je alle belangrijke theorie terwijl we ook alles meteen in de praktijk brengen. Je voorkomt daarmee veel voorkomende valkuilen en hoeft geen beginnersfouten te maken. Aan het einde van de workshop kan jouw advertentie al bovenaan in Google staan en bereik je dus gelijk jouw doelgroep. Kom binnen zonder enige ervaring en vertrek met voldoende kennis en hulpmiddelen om een super efficiënte Adwords account met minimale “lekkages” te beheren.

Adwords Interface

Theorie

De onderstaande onderwerpen worden uitgebreid besproken voor een goede achtergrondkennis voordat we in de praktijk aan de slag gaan.

  • Wat is Search Engine Advertising
  • Is jouw website er klaar voor?
  • Hoe werkt Google Adwords
  • Google Adwords account-instellingen
  • Google hulpprogramma’s, waar zoekt jouw doelgroep op?
  • Een goede account-structuur
  • Opzetten van campagnes
  • Advertentie-groepen aanmaken
  • Advertenties schrijven
  • Zoekwoorden instellen
  • Resultaten meten en begrijpen
  • Optimaliseren

Praktijk

Alle theorie wordt meteen in praktijk gebracht. Wat we onder andere tijdens de workshop doen is:

  • Website analyseren
  • Google Adwords account aanmaken + instellen
  • Conversieacties instellen.
  • Google Adwords structuur maken
  • Campagne(s) maken & instellen
  • Advertentiegroepen maken & instellen
  • Aantrekkelijke advertenties schrijven & implementeren
  • Zoekwoorden onderzoek + implementeren
  • Budget & biedingen instellen
  • Sitelinks aanmaken
  • Plan voor uitbreiding en beheer maken

Inclusief

Inbegrepen bij de prijs:

  • Volledig op maat gemaakt en dus relevant voor jouw doelstellingen/website en doelgroep
  • Ervaren online marketeer met minsten 6 jaar actieve ervaring die de workshop begeleid
  • Een Google Adwords account, volledig voor jouw website opgezet
  • De eerste campagnes die live staan, bezoekers kunnen je dus direct vinden
  • Een voor jouw gemaakt plan van uitbreiding en beheer zodat je na de workshop zelfstandig aan de slag kan
  • Handige informatie documenten om mee te nemen naar huis
  • Een zelf in te plannen consultatie 1 tot 3 maanden na de workshop
  • Een lekkere uitgebreide lunch
  • Koffie, thee en koekjes tijdens de workshop

Praktische informatie

Deze workshop is voor jou als:
  • Je een werkende website hebt.
  • Je de vindbaarheid van deze website in Google wilt verhogen.
  • Je de juiste bezoekers snel en efficiënt wil bereiken.
  • Je een maandelijks budget (richtlijn: vanaf €100/mnd) hebt om in Google Adwords te investeren.
Lengte:

Deze workshop wordt over 2 dagen gegeven; van 10:00 tot +/- 16:30. Lunch is op beide dagen inbegrepen.

 

Locatie:

Momenteel op locatie in Leeuwarden. Deze workshop kan ook tegen een vergoeding inhouse of incompany worden gegeven. Vraag hiervoor naar de mogelijkheden.

 

Wanneer:

Deze workshop kan van maandag t/m zaterdag worden gegeven. Tijdens het boeken geef je voorkeursdata op, in de meeste gevallen is minstens 1 van die data beschikbaar.

Meenemen:
  • Een laptop, het liefste voor ieder persoon een.
  • Betalingsgegevens voor Google Adwords.
    • Een credit card, OF:
    • Bankrekening gegevens (incl SWIFT, BIC & IBAN)
Aantal campagnes

Gemiddeld zetten we tijdens de workshop tussen de 1 en 3 campagnes live. Dit is compleet verschillend voor elke workshop en afhankelijk van de wensen/doelstellingen, beschikbare tijd en aantal advertentie groepen per campagne.

Je krijgt een voorbeeld structuur en genoeg hulpdocumenten mee zodat je dit zelfstandig uit kan breiden na de workshop indien gewenst.

Conversies bijhouden

Om resultaten te meten moet er een HTML code op de website worden geplaatst. Hiermee kun je zien wat de bezoekers doen nadat ze op de website belanden en of ze daadwerkelijk een conversie opleveren.

Deze HTML code genereren we tijdens de workshop en moet door de beheerder van de website worden geïmplementeerd.

Tegen een vergoeding kan onze interne web techneut de implementatie van de van de HMTL code verzorgen. Let op, hiervoor moet je de gegevens van de server, FTP of CMS admin meenemen.

Prijzen

 

Totaal voor 2-daagse Workshop: €1.250,- (excl BTW) voor de eerste persoon.

Daarna: €89,- (excl BTW) per persoon tot maximaal 3 personen in totaal.

 

Optionele extra’s:

Implementatie van de conversie tracking code: €64 (excl BTW).

Workshop wordt eventueel in-house gegeven: neem contact op voor mogelijkheden en prijzen.

Resultaat!

Na het volgen van deze workshop:

Heb je ruim voldoende kennis over Search Engine Advertising en Google Adwords.

Is je website direct vindbaar voor de mensen die naar jouw producten/diensten zoeken.

Is je Google Adwords account al helemaal goed opgezet, zonder dat je beginnersfouten hoefde te maken.

Kun je zelfstandig je Search Engine Advertising activiteiten uitbreiden en beheren, zelfs met minimale inspanning.